Sidor

torsdag 4 november 2010

Elza Dunkels

Jag har läst halva boken och sett hennes föreläsning på nätet. Makalöst intressant. Jag slukar allt. Hennes resonemang kring lärandet måste jag på något sätt lyckas förmedla till mina kollegor. Men när? Nu hägrar nya läroplanen på vår skola och inget annat verkar få plats. Samtidigt får jag oroliga mail från föräldrar som vill diskutera barnens mobil- och nätanvändning. Jag tror jag ska ordna ett diskussionsforum, i klassrummet, snart.
Läs hennes blogg och se eller snarare lyssna på henne föreläsning från den 26 oktober, 2010.
Den finns här, http://www.kulturer.net/ .
Nu ska jag fortsätta läsa boken.

1 kommentar:

  1. Det var fina ord! Tack! Lycka till med arbetet på skolan. Håller med dig om att det är viktigt och extremt svårt att få in. Hur ska man hinna tänka när man har näsan precis ovanför vattenytan hela tiden? Men med erfarna lärare borde det gå, eller hur?

    SvaraRadera