Sidor

lördag 16 oktober 2010

mer om medievanor

Det pågår en het debatt på min skola. Den handlar om huruvida vi ska tillåta att eleverna använder sina mobiler på skoltid eller inte, vilket en föräldragrupp, jag vet inte hur stor eller liten, och flera lärare tycker.
Jag har snart läst mig igenom medielistan och hittat mycket matnyttigt att tillföra i debatten. Jag har skrivit ut flera och vill tacka Eva för tipset om ”Ungas integritet på nätet” av .SE som också givit ut ”Vuxenvärlden, Hallå!” med flera bra värderingsövningar och fakta. Jag har även visat personalen Friends skrift ”Koll på nätet”. Det var där jag fick idén till min ”startnyckel” som jag hoppas blir bra.
Mitt mål, förutom startnyckeln, är att försöka förstå föräldragruppens problem och kunna möta det med bra, tydliga och trovärdiga argument under nästa skolrådsmöte.

1 kommentar:

  1. Vad kul att det var till hjälp! Ska bli intressant att följa den diskussionen.

    SvaraRadera