Sidor

torsdag 7 oktober 2010

mitt varumärke

Intressant diskusion om bild på en Davids blogg. Jag anser att var och en ansvarar för byggandet av sitt varumärke. Jag väljer hur jag uttrycker mig, hur jag ser ut och vad jag säger. Med mina 12 åringar i skolan diskuterar jag ofta deras varumärke. Hur de uppträder på skolgården kan de snabbt ändra och omgivningen ser det. I blogg och/eller hemsida kommer allt svart på vitt och finns dessutom kvar för tid och evighet. Vad de publiserar i sin blogg/på facebook är något annat. Det finns kvar och blir en del av varumärket. Det är en lite otäck känsla.

1 kommentar:

  1. En klok diskussion om ett inte helt enkelt ämne. Om vi lär eleverna blogga är vi då ansvariga för allt de skriver där? Nåt att fortsätta med nästa gång vi träffas?

    SvaraRadera