Sidor

fredag 12 november 2010

Medievanor och Bilden av min verksamhet

Det snurrar i huvudet och tankarna hoppar hit och dit.Ju mer jag läser ju mer frustrerad blir jag, Jag har bråttom. Jag måste kunna mer NU och framförallt, jag måste våga mer, mycket mer.
Jag känner mig trög, feg och ommodern. Läser i kursares bloggar om hur och vad de gör och slås hela tiden av tanken. Hur kan de kunna allt det där.
Jag lärde mina elever hur man kan använda Wordle förra veckan. I Evas blogg kom jag i kontakt med ett diagramprogram som jag tränat på nu och tänker visa min mattegrupp på måndag.
Jag har använt Evas diagramprogram och gjort ännu en bild av mina elevers medievanor. När man tittar på det ser resultatet ganska annorlunda ut om man jämför med wordledokumentet. Tål att tänka på och något vi kan diskutera i klassen utifrån hur vi tolkar statistik. Jag ska försöka få in diagrammet på något sätt. Vi får se hur det går.
Bilden av min verksamhet genomgår en förändring, en långsam förändring. Jag tror att förändringen blir en viktig del när jag ska redovisa just Bilden av min verksamhet.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Själv har jag sedan länge gett upp tanken på att lära mig allt eller känna mig stressad över andras kunskaper. Tror att man utifrån sin verklighet måste göra en bedömning av vad man vill eller hinner ta del av.
    Tycker du ska känna dig stolt över att ha tagit dig an två nya verktyg (wordl och diagrammen). Det är långt ifrån alla som skulle vågat/kunnat lära sig och dessutom använt dem med eleverna.

    SvaraRadera