Sidor

fredag 5 november 2010

mer Elza

Jag har läst boken och vill låna ut den till alla.
Alla som har med barn och unga att göra borde läsa denna bok, mina systrar, mina kollegor och alla föräldrar till mina elever.
På mina post-it-lappar står bl.a. det är oftast lärare och bibliotekarier som startar mediepaniker, wikipedia lär oss vikten av källkritik, talangjakt, just-in-time- och just-in-case-kunskaper, de barn som far illa i riktiga livet är de barn som riskerar att fara illa över nätet, kollektivt lärande. tangentbordshantering, tips till skolan, tips till unga, tips till vuxna
Post-it-lapparna är många.

2 kommentarer:

  1. Spännande tankar på dina lappar. Ska bli kul att följa när du funderar vidare.

    Håller med Elza om att arbetet är viktigt, men inte helt enkelt. Hoppas du kan få gehör bland kollegorna när ni nu diskuterar hur läroplanerna kommer påverka er undervisning. Kanske kan tekniken vara ett stöd i arbetet med att nå målen?

    SvaraRadera
  2. Jag vill egentligen bara ha en "gilla"-knapp - tänker lite som du!

    -Åsa

    SvaraRadera