Sidor

söndag 12 december 2010

bilden av min verksamhet

Uppgiften blir mer och mer intressant. Att tvingas presentera min verksamhet i ord och bild har varit riktigt bra. Jag har sällan tänkt så mycket, så länge, så koncentrerat på vad och hur jag gör i ett större åperspektiv.
Att göra en power point var lättare än vad jag trodde men att göra en bra är riktigt svårt, tycker jag. Jag har provat, testat, ändrat, bytt, lagt till men framför allt har jag tagit bort. Det blev inte så mycket kvar men jag är ganska nöjd. Den handlar mycket om kampen med datorn som verktyg i mitt arbete och i min undervisning, kampen med tekniken i datorn och kampen med att få kollegor att inse vikten av att använda detta verktyg i sin undervisningen.
Jag känner mig entusiastisk inför utmaningen att införa detta redskap mer och mer i min undervisning. Jag har börjat och jag vet att jag kommer att fortsätta.
Åsa visade mig Glogster förra veckan. Jag har varit där och provat lite. Jag ska träna på jullovet. Målet är att mina elever använder Glogster till ett av sina bokfynd i vår. 
Vi har, efter att jag bett om det, fått photostory instalerat på skolans datorer och det ska jag absolut visa min klass. Eleverna i min lilla engelskgrupp ska få göra varsin, på engelska, på onsdag. Jag ser ljuset!
Jag har börjat på en hemsida till klassen. Jag har inte tordats visa den för någon än.Men den finns. Jag har gjort ett formulär som föräldrarna måste fylla i för att deras barn ska kunna bli publicerat där. Skolan har godkänt det och alla föräldrar har fyllt i och retunerat det utan kommentatrer eller frågor. Känns pirrigt och kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar